Ridklubben

Gnosjöandans Ridklubb skall vara en förebild för alla där utveckling och framgång kommer från hjärtat. Vi erbjuder ridutbildning, träning och tävling till dig som vill mer. Vi har ambitionen att bli en av Sveriges bästa ridklubbar. Med hjärtat. För framgång.

Gnosjöandans Ridklubb startade 2009. Vi driver vår verksamhet på Stall Stackebo i Gnosjö. Klubben har plats för många aktiva och vi upplevs som nära, personliga och familjära. Det är lätt att trivas hos oss. Vi är medlemmar i Svenska Ridsportsförbundet och verkar för att vi skall vara ett naturligt val för den häst- och ridsportsintresserade i vår region. Välkommen till oss - en klubb fylld av hästar, människor och Gnosjöanda!
Vill du bli medlem?
För att kunna delta i Gnosjöandans Ridklubbs aktiviteter, ridskola, träning, tävling, lägerverksamhet m.m. krävs medlemskap. Som medlem har du möjlighet att påverka, utveckla och delta i all klubbverksamhet. Medlemskap löses årsvis för enskild person eller familj.

Medlemsavgifter 2024

Junior (t.o.m. året man fyller 18 år)     360:-
Senior (19 år och äldre)                     435:-
Familj (hela familjen ingår)                 810:-

Vill du bli medlem följ länken HÄR och fyll i dina uppgifter så kommer vi maila en faktura på medlemsavgiften, sen får du ny faktura årligen tills medlemskapet sägs upp. (Om du är elev i ridskolan så kommer din medlemsavgift på fakturan för aktuell termin.)

Detta ingår i ditt medlemsskap

Svenska Ridsportsförbundet

Som medlem i klubben är du automatiskt medlem i Svenska Ridsportsförbundet och får bl.a. deras tidning hem i brevlådan varje år. Svenska Ridsportförbundet består av nästan 1000 medlemsföreningar över hela landet, varav drygt hälften driver ridskola.

Försäkring

Alla våra medlemmar är olycksfallsförsäkrade via vårt medlemsskap i Svenska Ridsportsförbundet.
Läs mer om villkor och innehåll.
OBS! Medlemsavgiften måste vara betald för att man skall omfattas av klubbens olycksfallsförsäkring.

Klubbhuset

Klubbhuset är öppet för alla medlemmar och besökare under lektionstid och helger. Här finns omklädningsrum, samlingsrum, soffor, toaletter och kök. Ta en fika och slå dig ner medan du väntar eller bara för att pusta ut efter en lektion. Tänk på att alltid ta av dig skorna och hålla ordning.